Sunday, March 27, 2016

APA ITU KAYU PALLET ?


Kayu pallet adalah kayu yang di leraikan daripada pallet kayu.  Ada berbagai jenis pallet yang diperbuat daripada kayu, plastik atau besi. Kebanyakkan pallet kayu yang masuk ke Malaysia dari luar negara adalah diperbuat daripada kayu pine.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pallet
PALLET KAYU




https://en.wikipedia.org/wiki/Pallet
PALLET PLASTIK




https://en.wikipedia.org/wiki/Pallet
PALLET BESI

Kebanyakkan pallet kayu yang dibawa masok ke Malaysia dari luar negara ada daripada spesis kayu pine. Kayu pine tumbuh dengan banyaknya di negara-negara yang beriklim sejuk.

Adalah menjadi trend masakini, kayu-kayu pallet yang diperbuat daripada spesis kayu pine diolah menjadi sesuatu perabot yang cantik dan unik.  Ataupun kayu pallet kayu pine itu dileraikan dan di gunasemula kayu tersebut membuat perabot seperti kerusi meja dan kabinet.

Ini adalah sesuatu yang menjimatkan, iaitu kayu tersebut di 'recycle' semula menjadi perabot dan tidak dibuang ataupun di bakar.  Kayu-kayu pine 'recycle' ini boleh di beli daripada pengusaha kayu-kayu 'second-hand'.  Walaupun ia kayu lama tetapi masih boleh di buat perabot dan di gunasemula.

Sebagai alternatif,pihak kami ada membekalkan kayu pine baru yang di impot untuk penggemar pertukangan kayu DIY ataupun pengusaha perabot yang inginkan sumber kayu pine baru.

KAYU PINE BARU

KAYU PINE BARU

KAYU PINE BARU

KAYU PINE BARU
 
KAYU PINE BARU:TONGUE & GROOVE

KAYU PINE BARU:TONGUE & GROOVE




KAYU PALLET


2 comments:

  1. Salam, bagaiamana saya bole mendapatkan stok kayu palet.. dan bagaimana dgn harganya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ada stok kayu palet. terhad. hubungi 017-6257717.

      Delete